اصلاح موی کودک

ترس کودک از اصلاح
فوریه 25, 2021
مدل موی فشن پسرانه
فوریه 25, 2021

یک راهنمایی کامل برای اصلاح موی کودکان


در این صفحه قصد داریم تا پیرامون اصلاح موی کودک با شما حرف بزنیم و دانش خود را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم. آرایشگاه کودک پازل، تحت مدیریت آقای بهنام فیاض بعنوان بنیانگذار اولین آرایشگاه تخصصی کودک در ایران، آرایشگاه کودک خود را در تهران و کرج دایر ساخته، و اینک پس از گذشت 10 سال سابقه ی درخشان و رضایتمندی بسیار بالای مشتریان، با امکانات گوناگون و حرفه‌ای خود با انواع خدمات در خدمت والدین محترم ، کودکان و نوجوانان عزیز میباشد. با خدمات آرایشگاه پازل بیشتر آشنا شوید.



از چه زمانی میتوانیم برای اصلاح موی کودک خود اقدام کنیم؟

این پرسش بسیاری از خانواده هایی ست که با پازل تماس میگیرند. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را در این زمینه با شما در میان بزاریم. اصلاح موی کودک بر خلاف آنچه تصور میشود امری بسیار مهم در سلامت جسم و روان کودک بشمار میرود. اگر وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید بیشتر با اهمیت این امر آشنا میشوید. حال بگذارید از ابتدا شروع کنیم:


زمان اولین اصلاح موی کودک

یکی از مهمترین پرسش‌های والدین این است که زمان درست اولین اصلاح موی کودکان در چه سنی است؟ با اینکه نمیتوان زمان دقیقی برای اولین اصلاح موی کودکان مشخص کرد، اما بهترین سن برای نخستین اصلاح موهای کودک (اگر کودک دلبند شما موهای بلند و پرپشتی داشته باشد)، 18 ماهگی است. و چنانچه کودک شما موهای کم پشتی دارد، بهترین زمان اولین اصلاح موهای او 2 سالگی است. از اولین اصلاح به بعد، هر 2 یا 3 ماه، 1 تا 2 سانتی متر سر موهای بچه را کوتاه کنید.

اگر تمایل دارید در مورد اصلاح موی نوزادان بیشتر بدانید، مقاله اصلاح موی نوزاد را در سایت ما مطالعه نمایید.


یافتن یک آرایشگاه تخصصی اصلاح موی کودک

آیا این کار مهم است؟ شاید بهتر و راحت تر باشد که خودم این کار را بکنم؟!! این سوالیست که در سر خیلی از والدین میپیچد. اما بایست به این نکته توجه کنید که اصلاح کردن موی کودکان در سنین پایین امر بسیار مهمی است و آنطور که بنظر میرسد کار آسانی نیست. یک اشتباه کوچک و ناشی‌گری کافیست تا برای نوزاد شما، توسط ابزار تیز اصلاح مو، اتفاق ناگواری بیفتد. جدا از زیبایی کوک که با یک آرایش تخصصی توسط آرایشگر ماهر کودک بوجود می‌‌آید، اصلاح مو در یک محیط امن و آرام و شاد، هم متضمن سلامت جسم کودک و نوزاد شماست و هم متضمن آرامش روح و روان دلبندان شماست.



یک آرایش زور زورانه توام با گریه و داد و فریاد نوزاد شما، باعث میشود برای مدتها و سالیان متمادی، حس بدی نسبت به آرایش و اصلاح مو در او بوجود بیاید. این امر میتواند صدمات زیادی را بر روحیه کودکان با ظرافتهای روحی خاصشان بجا بگذارد.

آرایشگاه تخصصی مو و صورت پازل، اولین و تخصصی‌ترین آرایشگاه کودک کرج بوده و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، در خدمت نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان دلبند شما میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خدمات آرایشگاه کودک پازل را مشاهده نمایید.


باورهای غلط در مورد اصلاح موی کودک

برخی والدین باورهای اشتباهی در مورد اصلاح موی کودک و نوزاد دارند. باورهای اشتباهی که گاه میتواند لطمات جبران ناپذیری بر جسم یا روان فرزندمان وارد آورد. در زیر برخی از این باورهای نادرست را میخوانیم:

1- پرپشتی موی کودک با اصلاح بی رویه

برای اصلاح موی کودک طبق یک خرافه قدیمی، متاسفانه عده‌ای از مادران به اشتباه فکر می‌کنند «هرچه بیشترموهای بچه را کوتاه کنند، موهایش پرپشت‌تر و زیباتر می‌شود». اما در حقیقت باید بگوییم که حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می‌شود. با کوتاه کردن موها فقط می‌توان از خراب شدن سر موها پیشگیری کرد و هرگز تاثیر خاصی بر پر پشت شدن موی کودک ندارد.

پس از تراشیدن مدام موی کودک و کچل کردن مدام او خودداری نمایید . این کار اغلب موجب کم شدن حس غرور و اعتماد بنفس کودکان در برابر همسالانشان میشود و قطعا بر روان آنها لطمه وارد مینماید.

2- اصلاح موی کودک با تیغ

یک اشتباه رایج دیگر این است که بعضی از خانواده‌ها به دلیل اینکه فرزندانشان موهای پرپشتی داشته باشند، سر کودکان خود را با تیغ می‌زنند. متاسفانه باید بگوییم که این کار بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان ارزش علمی ندارد. اگر با ساختمان مو آشنایی داشته باشید وقتی از سمت ریشه به سمت نوک مو می‌رویم، مو نازک‌تر می‌شود؛ در نتیجه وقتی شما مو را تیغ می‌زنید، قسمت نازک مو می‌افتد ولی سطح مقطع و ریشه مو که ضخیم‌تر است باقی می‌ماند. در نتیجه فکر می‌کنید با تیغ زدن مو ضخیم‌تر شده است. در حالی که وقتی مو رشد کند و به سمت بالا برود دوباره نازک می‌شود. در واقع همه ما با یک تعداد پیاز موی مشخص به دنیا می‌آییم، که نمی‌توان این تعداد را بیشتر کرد.


3- عدم نگرانی از طاس شدن موی نوزاد

همچنین برای اصلاح موی کودک باید بدانیم که در نوزادان اولین موهای کرکی غالباً بعد از تولد می‌ریزند و رشد بعدی ممکن است طول بکشد. بنابراین کودک شما ممکن است تا چند ماه طاس به نظر برسد. به دلیل اینکه موهای نوزاد هنوز به طور محکم در داخل پوست جا نگرفته است، با کمی اصطکاک و سائیده شدن موهای پشت سرش با بالش، موها گاها دچار ریزش می‌شود و در نتیجه محل‌های سفید و بی‌مو در پشت سرش دیده می‌شود.

اغلب یک لایه موی نازک و تیره رنگ، بر روی پیشانی، شانه‌ها و کمر نوزاد دیده می‌شود که به این مو کرک گفته می‌شود و مانند بسیاری از جنبه‌های ظاهری نوزادان، کاملاً عادی است. کرک بیشتر در نوزادان نارس یا نوزادان مادران مبتلا به دیابت شایع است. این کرک‌ها نگران‌کننده نیست و پس از چند هفته می‌ریزند.


4- بلند کردن موی پسران و کوتاه کردن زیاد موی دختران

این کار اشتباه هم امروزه زیاد در والدین دیده میشود. به دلایل مختلف، گاهی والدین اقدام به بلند کردن زیاد موی پسران، و یا کوتاه ردن زیاد موی دختران خود میکنند. این رفتار اشتباه گاهی میتواند لطمات جبران ناپذیری بر حس جنسیت کودک در همان سنین کودکی وارد نماید. وقتی هویت جنسی کودک را در همان سنین پایین بهم بریزیم، تاثیرات نادرست آن تا بزرگسالی و حتی پس از ازدواج با او خواهد ماند. پس بسیار مراقب رفتارهای بظاهر ساده ی خود با کودکانمان باشیم.

شما والدین گرامی میتوانید با حضور در آرایشگاه کودک پازل با آرایشگرهای متخصص در اصلاح موی کودک، مشورت نمائید تا نگرانی‌های شما تا حدودی برطرف شود. امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید.