خطرات جدی رنگ کردن موی کودک

مدل موی فشن پسرانه
فوریه 25, 2021
توصیه هایی در مورد موی کودک
فوریه 25, 2021
Show all

خطرات جدی رنگ کردن موی کودک

آیا رنگ کردن موی کودک عمل درستی است؟

همانطور که می دانید کودکان در سنین مراقبت هستند و باید محافظت لازمی از آنها صورت گیرد. در این میان اگر نتوان مراقبت مناسبی داشت آنها بیشتر در معرض بیماریهای مختلف قرار می گیرند. اما در این بین پرسش خاصی پیش می آید که آیا می توان مو فرزند یا کودک را رنگ کرد. آیا رنگ کردن موی کودک توصیه میشود؟ قطعا پرسش در نگاه نخست اشتباه بوده و بسیاری معتقدند که پاسخ آن را می دانند. اما برای پاسخ دادن به این پرسش باید بررسی های پزشکی و تحقیقاتی صورت گیرد تا به جواب نهایی دست پیدا کرد. رنگ به خودی خود برای بزرگسالان مفید نیست و اینکه برای کودکان نیز مورد استفاده قرار گیرد قطعا خطراتی برای آنها به دنبال داشته زیرا نمی توان آن را برای کودکان مفید دانست. حتی در مورد اصلاح موی کودک نیز توصیه های بهداشتی زیادی شده است.

کودکان بیشتر در معرض بیماریها هستند و اگر مراقبتی صورت نگیرد خطرات جدی آنها را تهدید خواهد کرد که جبران آن بسیار دشوار است. رنگ مو شاید زیبایی افراد را دوچندان سازد اما به عنوان یک ماده شیمیایی روی پوست اثرات منفی گذاشته و نباید آن را نکته مثبت دانست. بسیاری از بزرگسالان ممکن است رنگ مو را برای پوشش رنگ سفید موها در سنین بالا به کار گیرند اما کودکان ضرورتی نداشته رنگ مویی به کار گیرند زیرا جز خطر هیچ تاثیری نخواهد داشت و باید مراقبت به شکل کاملی صورت گیرد.

اگر فرزندتان بگوید که حتما باید موی آن را رنگ کنید شما ناچارید که به درخواست آن جامه عمل بپوشانید. شاید پیش خود گوید اندکی رنگ تاثیری نخواهد گذاشت و مضر نیست. در این مطلب می توانید با معایب رنگ کردن مو کودکان آشنا شوید تا از این به بعد تصمیم دیگری در برابر اصرار فرزند خود گیرید و مانع از انجام درخواست وی شوید.


آرایشگاه تخصصی مو و صورت پازل، اولین و تخصصی‌ترین آرایشگاه کودک کرج بوده و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، در خدمت نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان دلبند شما میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خدمات آرایشگاه کودک پازل را مشاهده نمایید.

چرا نباید موی کودک را رنگ کنیم؟

زیرا رنگ مو یک ماده شیمیایی بوده و اگرچه برای بزرگسالان ضرر داشته این موضوع برای کودکان دو برابر است و مشکلاتی را برای آنها در پی خواهد داشت که جبرانش را دشوار خواهد ساخت. متخصص پوست و مو می گوید والدین اگر می خواهند مو فرزند کم سن و سال خود را رنگ کنند بهتر است حداقل تا سنین بلوغ منتظر بمانند و نباید در کودکی دست به چنین اقدامی زنند.

 
 

همانطور که می دانید کودکان از تار موهای شکننده و ریزتری بهره می برند و در برابر مواد شیمیایی چون رنگ مو نمی توانند مقاومت بالایی از خود نشان دهند و در این میان آسیب جدی به آنها وارد می شود که قابل جبران نیست و مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت. این کیفیت مو تا سنین بلوغ ادامه داشته و در این بین محافظت بیشتر توصیه بهتری خواهد بود. بیشتر پزشکان و متخصصان استفاده از رنگ مو را درست نمی دانند و سعی می کنند به پرهیز از استفاده آن سفارش نمایند. از این رو باید هنگام کاربری مراقبت کاملی صورت گیرد و کودکان نیز در دسته لیست ممنوعه ها قرار می گیرند.

کودکان در کنار مو باریک، پوست ظریفی داشته که در برابر مواد شیمیایی چون رنگ مو نمی توانند سالم باقی بمانند و خطراتی آنها را تهدید می کند. رنگ مو به شکل طبیعی ماده خطرناکی بوده و حال اگر در مو کودک از این ماده مضر بهره گرفته شود، قطعا مشکلاتی را در پی خواهد داشت که جبران آن به سادگی صورت نخواهد گرفت و به نوعی دشوار است. دشواری که باید با هزینه های بالایی به درمان این مسئله حیاتی پرداخت و با کمک متخصصان باتجربه به رفع موضوع خاتمه داد.

رنگ کردن موی کودک یک کار میلی بوده و لازم نیست مو فرزند کوچک خود را به دلیل زیباتر شدن رنگ کنید. این امر جز آن که خطرات بزرگی را در پی داشته چه منفعتی ندارد و حتی خطرساز نیز است، از این رو انجام آن سلامتی فرزندتان را در خطر می اندازد و روش درمان آن نیز ساده نخواهد بود. بنابراین بهتر است از استفاده رنگ مو برای کودک خودداری شود زیرا علاوه بر آن آلرژی های مزمنی به دنبال داشته که همیشه می توان رنج آور باشد.

رنگ کردن مو افراد شاید ضرر داشته باشد اما در مقایسه با رنگ کردن موی کودک ضرر کمتری داشته و کودک بیشتر در خطر آسیب های رنگ مو هستند. از این رو بهتر است که فرزندتان را از رنگ مو دور نگه دارید و مانع از استفاده چنین مواد شیمیایی برای آنها شوید.
به طور کلی رنگ مو مواد مناسبی برای استفاده نیست این موضوع شامل تمامی افراد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *