چگونه از موهای کودکان خود مراقبت کنیم

کم پشتی موی نوزاد
فوریه 25, 2021
مهم ترین دلیل ترس از آرایشگاه
فوریه 25, 2021
Show all

چگونه از موهای کودکان خود مراقبت کنیم

پرسشی که همیشه از جانب والدین مطرح میوشد این است که چگونه از موهای ظریف کودکان مراقبت کنیم؟

با ما همراه باشید تا روش های درست مراقبت از موی کودکان خود را بیاموزید.


شستشوی موی کودکان

تا حدود یک سالگی، معمولا توصیه می شود هر دو تا سه روز کودک با شامپو شسته شود تا پوسته های جمع شده بالای سر تمیز شود. البته با توجه به پوست کودک، پزشک نیز می تواند فاصله حمام بردن را تعیین کند. همچنین هر زمانی که کودک کثیف به نظر می رسد باید او را حمام کرد.

به اندازه یک فندق کوچک شامپو کف دستتان بریزید و به آرامی روی سر بچه بمالید تا کف کند. بعد بگذارید کمی روی سر بماند. درجه آب نیز هنگام آبکشی باید 37 درجه باشد. گردن نوزاد راروی ساعد دست بگذارید و به آرامی پشت سر او را در آب فرو برید. سعی نکنید پوسته های روی سر را بکنید بلکه به این ترتیب آنها را بشویید. پس از شستشو، سر کودک را با یک حوله به آرامی و بدون فشار خشک کنید.

مراقبت از موهای کودک

شانه زدن مرتب موها با برسی کرکی به جدا شدن تارهای مو از هم و پوسته های سر کمک می کند. اگر کودک موهای خیلی زیادی دارد می توان از یک شانه ظریف استفاده کرد. موها را بدون اینکه بکشید، دسته دسته شانه کنید. پس از حمام می توانید با کمی روغن بادام به آرامی سر او ماساژ دهید.

 
 

اصلاح مرتب موها

اگر کودک موهای زیادی دارد باید حدود 18 ماهگی موهای او را اصلاح کرد. کوتاه کردن 1 تا 2 سانتی متر هر دو تا سه ماه یکبار کافی است. طوری او را اصلاح کنید که موها وارد چشم نشود. پس از شیر خوردن و خوابیدن این کار را انجام دهید تا بچه آرامش داشته باشد. قیچی انتخاب کنید که سر آنها تیز نباشد تا آسیبی به کودک نرسد.


مراقبت از شپش موی کودکان

تصور اینکه دیگر امکان ایجاد شپش در موهای کودکان وجود ندارد تصوری نادرست است. شپش موها انگلی رایج در سنین مدرسه است. اگر کودک سرش را می خاراند احتمالا دچار شپش مو شده است. با یک ذره بین پوست سر را خوب نگاه کنید؛ تخم های ریز خاکستری رنگی می بینید که در ساقه موها نزدیک پوست سر چسبیده اند. در این صورت شامپو مخصوص و شانه ظریفی را از داروخانه بخرید. دوره درمان را کامل و مطابق دستورالعمل شامپو را استفاده کنید. کلاه، لباس ها، گل سر و اسباب بازی های کودک را با گرم بشویید تا تمام تخم شپش ها از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *