راه حل مشکل کم پشتی مو کودکان

توصیه هایی در مورد موی کودک
فوریه 25, 2021
زیباترین مدل موی دخترانه
فوریه 25, 2021
Show all

راه حل مشکل کم پشتی مو کودکان

یافتن راه حل مشکل کم پشتی مو کودکان

کودکان با داشتن سن کم در مقایسه با بزرگسالان بیشتر در معرض بیماریها قرار می گیرند و همین امر والدین را نگران می کند که چگونه می توانند فرزند خود را در برابر آنها حفظ کند. یکی از این دست بیماریها باید به کم پشتی مو اشاره کرد که به مشکل بزرگی برای برخی خانواده ها تبدیل شده است. برای کم پشتیی روش های مختلفی وجود داشته که موجب تقویت و پر پشتی مو شده و مشکل کم پشتی را برطرف می سازد. اما این روش ها چیستند و چگونه باید آنها را انجام داد؟

در این مطلب قصد داریم شما را با راه حل مشکل کم پشتی مو آشنا سازیم تا بوسیله آن این مورد را برطرف سازید.


مراقبت کامل از مو کودک

اگر از مو کودک خود مراقبتی نداشته باشید قطعا با کم پشتی رو به رو می شوید که در آینده جنس مو بدی را رقم می زند. مو یکی از بخش های مهم اعضای بدن بوده و عدم وجود آن در زیبایی افراد خللی ایجاد می کند. بسیاری هستند که به دلیل عدم برخورداری از مو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و از این رو چه خوب است مراقبتی از این اعضای بدن داشت. شاید در زمینه سلامتی مشکلات خاصی را در پی نداشته باشد اما در زیبایی نقش موثری ایفا می کند.

در این میان باید از کودکی مراقب مو فرزند خود باشید تا در بزرگسالی با ریزش مو و کم پشتی رو به رو نشود. دوام مو به تغذیه افراد مربوط می شود و اگر از مواد غذایی مغذی بهره نگیریم قطعا نمی توان ویتامین ها و پروتئین های لازم مراقبت از مو را کسب کرد. در این میان باید به فرزند خود مواد غذایی سالمی داده تا نه تنها مناسب سلامتی آن باشد بلکه برای مو نیز یک راه حل درست به شمار می رود. کودکان بیشتر در معرض آسیب و بیماریها هستند و بایستی مراقبت و حفاظت کاملی از آنها دربرابر بیماریها و مشکلات سلامتی داشت.

کم پشتی همچنین می تواند ناشی از مسائل ارثی باشد و تمامی آن به تغذیه نامناسب و برخی دیگر مربوط نخواهد شد. از این رو لازم است در تمامی جهات بررسی داشت تا مشخص شود این کم پشتی ناشی از چه مسئله هایی رخ داده تا بتواند براساس آن راه درمانی یافت. هر فرد مو خاص خود را داشته و برخی از جنس مو خوب و برخی از جنس مو نامطلوب بهره می برند. در زمینه مراقبت از مو بزرگسالان راه حل های متنوعی وجود داشته تا به آن پرداخت اما کودکان به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر این راه حل ها نمی توانند دوام آورند. به گفته یکی از متخصصان پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… (عج) می توان به این پرسش پاسخ مفصلی داد.


آرایشگاه تخصصی مو و صورت پازل، اولین و تخصصی‌ترین آرایشگاه کودک کرج بوده و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، تحت مدیریت آقای بهنام فیاض ، در خدمت نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان دلبند شما میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خدمات آرایشگاه کودک پازل را مشاهده نمایید.

نخستین سوال این بوده که چرا کودکان بیشتر دچار کم پشتی مو هستند؟
از آنجایی که کودک تا 5 سالگی دارای موی نازک و کم پشت است نباید این مسئله را جدی گرفت. بلکه از سن 5 سالگی به بعد باید آن را دنبال کرد و در صورت مشاهده شدن مسائلی به پیگیری پرداخت. برخی والدین به پیروی از روش های سنتی چون تراشیدن مو برای پرپشتی عملی را انجام می دهند که هیچ ارتباطی با روش علمی نداشته و هیچ تاثیری ندارد.

آیا تراشیدن مو موثر است؟

محققان و پزشکان متخصص معتقدند تراشیدن مو هیچ تاثیری روی پرپشتی و بهبود وضعیت مو ندارد. از این رو بهتر است هیچ والدین این روش سنتی و نادرست را پیروی نکند. روشی که سالهاست برخی خانواده ها آن را انجام می دهند و تصور می کنند عملی درست و موثر توسط آنها صورت گرفته است. بیشتر کودکان در سنین کودکی یعنی تا 5 سالگی موی نامطلوب و کم پشت داشته و عده کمی از موی پرپشت بهره می برند. از این رو طبیعی بوده که فرزند شما نیز وضعیت مو نامطلوبی داشته باشد. بسیاری از خانواده ها همانطور که گفته شد در سنین 2 تا 4 سالگی تصمیم به تراشیدن مو می کنند که عملی کاملا اشتباه است. از این رو باید تا پس از سنین 5 سالگی به انتظار نشست و مشخص شود وضعیت دقیق مو فرزند شما چگونه است تا بتوان روش درمانی برای آن پیش گرفت.

در حقیقت باید از 5 سالگی به بعد باید پیگیر مشکلات کم پشتی مو فرزند خود باشیم زیرا پیش از آن هیچ فایده ای نخواهد داشت و به نوعی طبیعی است. از این رو جای هیچ نگرانی نبوده اگر چنین مشکلی را در فرزند خود مشاهده کنید. کم پشتی در بزرگسالی شاید یک بیماری باشد و برطرف ساختن آن طبق تشخیص پزشک است اما در کودکی معایبی نداشته و بدیهی بوده که شاهد آن باشیم. مسئله تقویت مو نیز برای هر کسی نبوده و پزشکان اعتقادی به چنین مسئله ندارند زیرا آن را یک امر غیرموثر می دانند و این موضوع نه شامل بزرگسالان شده نه کوچکترها.

مو یکی از بخش های مهم سر بوده و عدم وجود آن می تواند یک کمبود یا خللی باشد. اگرچه عدم وجود آن آزار دهنده نیست اما زیبایی را نقص می کند و باید با کمبودی رو به رو شد. کودک نیز در است که سن کمی داشته و باید آن را در برابر بیماری محافظت کرد اما در زمینه مو مشکلی وجود نداشته و پزشکان معتقدند پیگیری لازم پس از سنین 5 سالگی انجام گیرد زیرا تا پیش از این سن نمی توان نظر قطعی در کیفیت مو کودک داشت و از مشکل سردرآورد.

والدین باید با مو طبیعی فرزند خود کنار بیایند و نمی توان ساختار آن را با روش هایی چون تقویت و برخی دیگر تغییر داد. شاید در سنین بزرگسالی روش های محدودی برای بهبود حالت مو وجود داشته باشد اما همچنان روش خاصی برای افزایش تراکم و تقویت مو وجود نداشته تا بتوان اکتفایی داشته و از آن بهره گرفت. در این میان بهتر است تنها مراقبت هایی از فرزند دلبند داشته باشید و مانع از انتقال سایر بیماریها به جز کم پشتی مو و مسائلی مربوط به آن شوید که اهمیت بسیاری نباید برای آن قائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *