آموزش اصلاح موی کودک در منزل

روش های محافظت از موی کودکان
فوریه 25, 2021
آرایشگاه کودک در تهران و کرج
خدمات آرایش و اصلاح موی کودک در کرج و تهران
فوریه 25, 2021
Show all

آموزش اصلاح موی کودک در منزل

روش صحیح اصلاح موی کودک در منزل

با ورود کودک به محیط خانواده، میتوان تمام زندگی پدر و مادر را پر از شادی و هیجان و خوشبختی دید. حقیقت این است که تمام لحظه لحظه این دوران شیرین برای والدین واقعا لذت بخش است و هیچ چیزی نمی تواند جای این اوقات شیرین را بگیرد.

باید بگوییم که تمام کارهایی که پدر و مادر برای فرزندشان انجام می دهند، این دوران شیرین خاطرات زیبایی را برای آنها رقم می زند. غذادادن، عوض کردن لباس ها، حمام کردن و… اما باید بگوییم که یکی از کارهایی که گاه برای خانم وآقای جوان کمی سخت به نظر می رسد، کوتاه کردن موهای فرشته کوچولوست. با اینکه ما در آرایشگاه کودک پازل همیشه خدمت رسان شما عزیزان در استان البرز و کرج هستیم ولی تماس های زیادی از شهرهای مختلف داشته ایم که روش اصلاح موی کودک در منزل را به آن ها بیاموزیم. این مقاله از این جهت برای شما عزیزان که بدلایل فاصله زیاد امکان حضور در یک آرایشگاه تخصصی کودک را ندارید در پازل تهیه شده است.

با این آموزش خودتان نیز می توانید اصلاح موی کودک را در منزل انجام دهید. پس نگران نباشید؛ با مطالعه این مقاله و رعایت چند نکته ساده به راحتی می توانید آرایشگر موی کودک خود و فرزند عزیزتان باشید و بر زیبایی او بیفزایید.


آرایشگاه تخصصی مو و صورت پازل، اولین و تخصصی‌ترین آرایشگاه کودک کرج بوده و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، تحت مدیریت آقای بهنام فیاض ، در خدمت نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان دلبند شما میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خدمات آرایشگاه کودک پازل را مشاهده نمایید.

مناسب ترین سن برای اولین اصلاح موی کودک

سوال مهمی که مرتبا از ما پرسیده میشود این است که بهترین و مناسب ترین سن برای اصلاح موی کودک دلبندمان چه زمانی ست؟ باید بگوییم که اگر کوچولوی نازنین موهای پرپشت و بلندی داشته باشد، ۱۸ ماهگی و درغیر این صورت ۲ سالگی مناسب زمان برای این کار است. پس از این، هر دوسه ماه، ۱تا ۲ سانتی متر سر موهای بچه را کوتاه کنید.

یکی از خرافاتی که همه ما شنیده ایم این است که «هرچه بیشترموهای بچه را کوتاه کنیم، موهایش پرپشت تر و زیباتر می شود» اما بدنیست بدانید که این مسئله کاملا اشتباه است.
طبق بررسی های پزشکی حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می شود. کوتاه کردن موها فقط از اینکه سر موها خراب نشود و بقولی موخوره نگیرد، پیشگیری می کند.


محیط مناسب برای اصلاح موهای بچه

اگر فرصت حضور در یک آرایشگاه تخصصی کودک را ندارید لازم است محیط مناسبی را در منزل برای اینکار تهیه ببینید. اولا توصیه میوشد که زمانی را برای آرایشگری انتخاب کنید که بچه در آرامش باشد؛ مثلا بعد از خواب بعدازظهر یا خوردن شیشه شیر بهترین زمان برای اصلاح موی کودک است. همچنین میتوانید برای اینکه کوچولوی شما خسته نشود، او را با تماشای تلویزیون سرگرم کنید.

دراین شرایط شما باید بتوانید به راحتی به سر و موهای بچه تسلط داشته باشید و دور او بچرخید. نباید فاصله شما با بچه زیاد باشد و خیلی برای این کار خم نشوید؛ زیرا دراین صورت احتمال لرزش دست هایتان وجود دارد. بهترین حالت این است که کودک را روی یک صندلی بلند بنشانید و خودتان ایستاده آرایشگری را شروع کنید.

بگذارید نکته دیگری را به شما بگوییم و آن اینکه کودک براحتی نمیتواند خود را نگه دارد. به همین دلیل صندلی ای را انتخاب کنید که دسته و محافظ داشته باشد. اگر می خواهید موهای کودک را قبل از اینکه او بتواند بنشیند کوتاه کنید، بچه را به شکم بخوابانید و پشت و بالای موهایش را کوتاه کنید و سپس به پشت بخوابانیدش تا بتوانید جلو و اطراف سرش را اصلاح کنید. موهای نوزادان خیلی نازک و ظریف است و اگر کمی پوست سر او را خیس کنید، راحت تر می توانید آرایشگری را ادامه دهید.


آرایش موی متناسب با چهره کودک

همگی ما میدانیم که هر مدل مویی مناسب و متناسب با چهره خاصی است. و اصولا همه مدل موها به همه کودکان نمیاید. یکی از مهم ترین نکات در مورد زیبایی صورت، آرایش هماهنگ با حالت و ویژگی های چهره است. زمانی که می خواهید موهای فرزندتان را اصلاح کنید، در درجه اول باید به موها و صورت او توجه داشته باشید. دراین باره سعی کرده ایم تا اصولی ترین نکات را دراین باره یادآور شویم.


ظریف تر نشان دادن صورت گرد

اگر کودک شما صورت گردی دارد و شما دوست دارید تا چهره او را ظریف تر نشان دهید، هنگام اصلاح، موهای بالای سر او را بلند نگه دارید و موهای اطراف را کوتاه کنید. برای پسربچه ها بهتر است موهای پشت سر و درمورد دختربچه ها موهای زیرگوش ها را کاملا کوتاه کنید.
نکته مهم اینکه اگر فرزندتان صورتی خیلی گرد دارد، چتری کوتاه و کمی مو روی گوشش باقی بگذارید.

گردتر نشان دادن چهره کشیده کودک

اگر کودک شما چهره ای کشیده دارد چه مدل مویی مناسب چهره این نوع کودک است؟ دراین صورت بهتر است که موهای جلوی صورت بلندتر از موهای پشت باشد. برای این منظور، بهتر است موها تا سطح چانه باشد و کنار صورت را بگیرد.


زیباترنشان دادن چهره مربع شکل

برای کودک هایی با چهره مربع چه مدل مویی توصیه میشود؟ توصیه میکنیم که بیشتر حجم موهای اطراف سر را نگه داشته و موهای بالای سر را کوتاه کنید. آرایش موهای بچه نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا با این نوع اصلاح فرم مربع شکل صورت، بیشتر نشان داده می شود.


مدل موی مناسب برای موهای کم پشت

بسیاری از کودکان بدلایل ژنتیکی موهای کم پشتی دارند . دراین صورت باید تدبیری اندیشید که موها، بیشتر نشان داده شود. برای اصلاح، فقط سر موها را کوتاه کنید و تا حد ممکن حجم موها را حفظ کنید.


مدل موی مناسب برای کودکان با موهای زیاد و پرپشت

توصیه میشود موهای این گروه از بچه ها را همیشه کوتاه نگه داشت.


مدل موی مناسب برای کودکان با پیشانی بلند

اگر کودک شما پیشانی بلندی دارد چه مدل مویی مناسب چهره ایشان است؟ باید بگوییم که بهتر است با روش اصلاح موی کودک پیشانی کودک را کوتاه تر جلوه دهید. برای این منظور، موها را طوری آرایش کنید که روی پیشانی یا کنار سر بریزد. نکته مهم: چتری های صورت را تا قبل از سه سالگی خیلی پر نگذارید؛ زیرا از زیبایی صورت مامانی و ناز بچه کم می کند خصوصا اگر صورتش کمی حالت مربعی داشته باشد.


نهایتا چند توصیه برای اصلاح موی کودک در منزل

  • زمان مناسبی برای اصلاح موی کودک انتخاب کنید
  • محیط امن و راحتی برای نشستن کودک برگزینید
  • قبل از شروع اصلاح تصمیم خود را درباره میزان کوتاهیی بگیرید
  • از قیچی مناسب و نه هر قیچی موجود در منزل استفاده کنید
  • مرحله ای اصلاح کنید و هربار مقدار کمی از موی کودک را اصلاح کنید
  • اگر کودک شما مقاومت کرد بهتر است زمان دیگری را برگزیدید و اصرار نکنید

امیدواریم این مقاله کمک شایانی به کسانیکه میخواهند اصلاح موی کودک در منزل انجام دهند کرده باشد. در نظر داشته باشید که آرایشگاه تخصصی کودک پازل با داشتن تیم با تجربه با قیمتی بسیار متناسب آرایشی کاملا حرفه ای را برای کودک شما به ارمغان می اورد.


آرایشگاه تخصصی مو و صورت پازل، اولین و تخصصی‌ترین آرایشگاه کودک کرج بوده و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، در خدمت نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان دلبند شما میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خدمات آرایشگاه کودک پازل را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *